Πριν κάποια χρόνια, ο τρόπος για να προμηθευτεί κανείς φτηνότερα καλλυντικά ήταν μέσω των αφορολόγητων στα εκάστοτε αεροδρόμια και σύνορα. Tα τελευταία χρόνια, με την είσοδο στο ευρώ και τις αλλαγές στα τελωνεία και την φορολογία εντός Ε.Ε. οι τιμές έχουν εξισωθεί. Ή μήπως όχι;
Το protothema.gr έκανε μια έρευνα αγοράς σε σχέση με τις τιμές των καλλυντικών προϊόντων στην ελληνική αγορά και διαπίστωσε ότι οι διαφορές στις τιμές είναι μεγάλες σε αρκετά προϊόντα.
Το να είναι μια γυναίκα όμορφη και περιποιημένη είναι μια ανάγκη μέσα στην κουλτούρα της Ελληνίδας γυναίκας. Αυτό φαίνεται ότι το γνωρίζουν καλά οι εταιρείες καλλυντικών και για αυτό σε αρκετές περιπτώσεις αποτελεί μια ωραία ευκαιρία κερδοσκοπίας.
Ο οίκος καλλυντικών Chanel παράγει εδώ και....
χρόνια το κραγιόν Rouge Coco Mademoiselle Νο5. Στην πρωτεύουσα της Μεγάλης Βρετανίας το κραγιόν αυτό στοιχίζει 22 λίρες στο μεγάλο πολυκατάστημα Harrod’s, δηλαδή περίπου στα 25,5 ευρώ.
Το αντίστοιχο κραγιόν στην ελληνική αγορά στοιχίζει από 31-33 ευρώ στα μεγάλα πολυκαταστήματα καλλυντικών. Επίσης, καλλυντικά της αμερικάνικης μάρκας MAC, ενός από τους μεγαλύτερους κολοσσούς καλλυντικών στον κόσμο, πωλούνται στην Ελλάδα σε τιμές ακριβότερες από αυτές άλλων Ευρωπαϊκών
πρωτευουσών, όπως για παράδειγμα το Βερολίνο όπου μια σκιά ματιών στοιχίζει μόλις 13 ευρώ (στο πολυκατάστημα KaDeWe) ενώ η αντίστοιχη στην Ελλάδα στοιχίζει μεταξύ 19-24 ευρώ. Η μάρκα Crème de la Mer αγαπημένη των απανταχού celebrities και γνωστή για τις «θαυματουργές» της ιδιότητες κοστολογείται στα 122 ευρώ στην Γερμανία, ενώ η Ελληνίδα θα την πληρώσει από 130-150 ευρώ.
Η σειρά καλλυντικών YSL μια επίσης πολυεθνική μάρκα που διατίθεται ευρέως σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, είναι και αυτή πιο ακριβή στην ελληνική αγορά. Ένα ρουζ «limited edition» της μάρκας, στην Ολλανδία στοιχίζει γύρω στα 36 ευρώ ενώ στην ελληνική αγορά φτάνει μέχρι και τα 49 ευρώ.
Το marketing αδυνατεί να απαντήσει
Επικοινωνήσαμε με αρκετές από αυτές τις εταιρείες αλλά οι υπεύθυνοι δημοσίων σχέσεων και marketing ήταν συνεχώς σε συσκέψεις και δεν μπόρε
σαν να μας δώσουν μια απάντηση όσον αφορά την διαφορά τιμών των προϊόντων τους μεταξύ Ελλάδας και άλλων Ευρωπαϊκών χωρών.
Η σειρά καλλυντικών Aveeno της Johnson & Johnson ενός ακόμα παγκόσμιου κολοσσού καλλυντικών και καθαριστικών ειδών, πωλείται κατά 80% ακριβότερη στην Ελλάδα. Μια κρέμα σώματος Aveeno στοιχίζει 4.99 λίρες στο Λονδίνο (περίπου 6,5 ευρώ) και στα φαρμακεία και πολυκαταστήματα της Ελλάδας οι τιμές κυμαίνονται από 11-14 ευρώ.
Μετά από επαφή μας με την εταιρεία, πληροφορηθήκαμε ότι πολλά από τα προϊόντα της σειράς Aveeno παρασκευάζονται στην Ελλάδα και άρα δεν υπάρχουν έξοδα αποστολής ή φόροι εισαγωγής που να επιβαρύνουν την τιμή του προϊόντος, γεγονός που κάνει ακόμα πιο αδικαιολόγητη την αυξημένη κατά 100% τιμή του προϊόντος στην χώρα μας.
Η επίσημη απάντηση της εταιρείας είναι πως διοχετεύει τα προϊόντα σε φαρμακεία και πολυκαταστήματα δίνοντας «ενδεικτικές τιμές» χωρίς ό
μως να τις επιβάλλει και να τις ελέγχει, άρα η ευθύνη της κοστολόγησης έγκειται στον εκάστοτε φαρμακοποιό και καταστηματάρχη και φυσικά το πάρτι της αισχροκέρδειας ξεκινά εις βάρος του Έλληνα καταναλωτή.
Η επαφή μας με τον ΠΣΒΑΚ (Πανελλήνιος Σύλλογος Βιομηχανίας Καλλυντικών) δεν απέδωσε καρπούς μιας και ο σύλλογος δεν επηρεάζει καθόλου τα μέλη του όσον αφορά τις τιμές των προϊόντων που διαθέτουν στην ελληνική αγορά.
Από τις εταιρείες πολλές οι δικαιολογίες για την υπερτιμημένη κοστολόγηση των προϊόντων, με συνήθη τα μεταφορικά έξοδα (άραγε οι εταιρείες στην Ελλ
άδα μεταφέρουν τα προϊόντα τους με ιδιωτικά τζετ; Γιατί μόνο τότε θα δικαιολογούταν αυτή η υπερτιμολόγηση) αλλά η ουσία παραμένει μία: η Ελληνίδα γυναίκα επιβαρύνεται πολύ περισσότερο από τις υπόλοιπες Ευρωπαίες, για χάριν της ομορφιάς. Και για να δώσουμε μια λογική εξήγηση, μάλλον η υπερ-κοστολόγηση οφείλεται και στο γεγονός ότι η ελληνική αγορά είναι πολύ μικρότερη από αυτή της Αγγλίας, της Γαλλίας και της Γερμανίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου